fredag 24 januari 2014

Ibland blir det fel även när man gör rätt

Hade bestämt mig för att öka mitt innehav i Protector Forsikring i början av veckan. Skulle bara vänta till idag då lönen kom så courtaget inte blev så högt per aktie, tänkte nämligen att lite av lönen tillsammans med likviderna på kontot hade varit en lagom summa att handla för. Men sen så släppte Protector Forsikring som ni flesta redan säkert vet en omvänd vinstvarning igår och pang bom så sköt kursen i höjden. Mycket trevligt för mitt innehav men samtidigt så är känslan att kursen inte är riktigt lika attraktiv att öka innehavet på.
Men på samma gång är jag nöjd med mig själv att jag tog beslutet att avvakta då det är precis så jag vill att jag ska göra. Inte rusa iväg och göra en massa små inköp utan spara ihop lite mer och satsa på lite större inköp så inte courtaget blir så högt per aktie.

Så nu måste jag sätta mig ner och fundera. Många frågor som behöver svar. Ska jag skicka över mer pengar till ISK från lönen? Ska jag köpa aktier eller stoppa likviderna i en räntefond? Är fortfarande Protector Forsikring ett alternativ till nuvarande pris? Finns det något annat bolag som kan tänkas vara intressant?
Med tanke på hur lång tid det brukar ta för mig att komma fram till ett beslut så är det nog bra att acceptera att det kan nog dröja ett tag innan det blir något mer inköp.

1 kommentar:

  1. Om du redan köpt på dig aktier och tänkte köpa fler så gör det även om priset gått upp! Snitt priset för dig blir ju lägre än dagspriset ändå. Förutsatt att kursen bara går upp:-)

    SvaraRadera