söndag 19 januari 2014

Sjukt dyrt med gymkort..

Är inte gratis att ha gymkort. För mig och sambon skulle det gå på nästan 4500 konor att skaffa varsitt gymkort för 2014 (på det billigaste stället vi hittade i stan som kändes acceptabelt fräscht). Det i kombination med att det inte finns något gym i närheten vilket leder till att det inte tränas särskilt ofta gjorde att vi tänkte prova något nytt. Vi struntade helt enkelt i att köpa några gymkort.
Pengarna som blev över tänkte vi spendera på att bygga upp ett lite träningsrum i källaren. Hittills har vi köpt lite vikter och någon bänk, en träningscykel lånar vi tillsvidare från mina föräldrar. Får nog ersätt min far med en ny klädhängare nu när vi tar hans cykel.
Totalt har det kostat oss cirka 3500 kronor att köpa grejer och fixa till rummet så det går att använda på avsett sätt.
Lite mer saker finns det som vi skulle vilja ha, men vi börjar med det vi köpt nu och om det används som det är tänkt får vi helt enkelt fylla på med det efterhand.

Sambon har kommit igång och redan börjat använda det flitigt så nu gäller det bara för mig att sätta fart och börja träna. Tänkte jag skulle försöka komma igång så fort som möjligt och sen träna 2-3 gånger i veckan. Ska jag vara helt ärlig så är det nog välbehövligt. Förra året var det enda träningen jag fick lite promenader och det har satta sina spår. Även om det springs i en hel del trappor på jobbet är konditionen under all kritik.

Blir det så att vi båda tränar regelbundet så känns detta som väl investerade pengar. Slänga bort flera tusen på varsitt gymkort som används kanske 20 gånger på ett år känns i alla fall inte aktuellt. Och skulle det nu inte används så går det i alla fall att sälja vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar