torsdag 5 juni 2014

Sålt Prospect Capital Corp.

Har velat lite fram och tillbaka men under veckan valde jag att sälja mitt innehav i Prospect Capital Corp. Känner en viss osäkerhet över framtiden för bolaget och känner mig helt enkelt inte trygg med min investering och väljer då att kliva av och försöka hitta något annat spännande att investera i

Avkastningen exkl. utdelning blev -9%.
Avkastningen inkl. utdelning blev 4.72%.
Drar man av källskatten från utdelningen blir avkastningen 2.66% men eftersom den kommer tillbaka på deklarationen året efter så räknar jag min avkastning på investerat kapital till 4.72%. En så där avkastning på 18 månader med tanke på hur börsen har gått men alla affärer är inte lyckade så nu ska jag bara se om jag kan lära mig någonting från denna affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar