fredag 27 juni 2014

Skuld och Räntekvot (Uppdatering)

Bara för att jag inte kunde hålla mig så löste sig sambons löneförhandlingar ganska omgående efter att jag publicerade mitt föregående inlägg. Hon lyckades förhandla till sig en löneförhöjning på 5,75%. Vilket vi båda är väldigt nöjda med. Förhoppningsvis så ska hon få gå en hel del kurser under kommande år och efterhand hon blir klar med dem så verkar det finns goda chanser för lite mindre lönerevisioner.

Den nya lönen för sambon innebär att:
Skuldkvoten sjönk från 171,60% till 167,02%.
Räntekvoten sjönk från 5,99% till 5,83%.
Räntekvoten efter ränteavdrag sjönk från 4,19% till 4,08%.

Som jag skrev tidigare så räknar jag ut dessa siffror på våra grundlöner så de är inte helt rättvisande utan det ser egentligen ytterligare lite bättre ut för vår del.
Diskuterar också om vi ska ta lite pengar från bufferten och betala av den sista delen av billånet till hösten och gör vi det samtidigt som min löneförhöjning för 2014 kommer så siffrorna att se mycket trevligare ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar