måndag 23 juni 2014

Inköp Protector Forsikring

Hade som jag skrivit tidigare en hel del likvider liggande på ISK-kontot vilket inte kändes helt bra. Har haft svårt att bestämma mig men till slut så gjorde jag ändå ett inköp i Protector Forsikring trots den stora delen av portföljen som bolaget redan utgör. Just nu så sätts det inte in några pengar på kontot då dessa spenderas på renoveringar på huset och sparande till ytterligare renoveringar. Men när det börja sättas in pengar igen så är portföljen ändå så pass liten att insättningarna kommer att påverka fördelningen i portföljen ganska kraftigt.

Priset blev 36 nok + courtage per aktie. Det höjde upp mitt GAV ganska kraftigt till 25,6 nok per aktie inkl courtage.
Så länge det inte blir någon kraftig nedgång i aktien och ett väldigt intressant köpläge dyker upp så kommer jag nog att avvakta och se var utvecklingen för bolaget tar vägen innan jag bestämmer mig för att göra någon större förändring i innehavet.

Kommer lite utdelning från Bonheur snart och då kanske jag skjuter till lite pengar så det kan bli ett inköp av vettig storlek i något bolag. Just nu så skulle jag kunna tänka mig att öka i Bonheur, Industrivärden samt göra ett inköp i Vardia, men det kan ändras fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar