onsdag 11 juni 2014

Hur mycket av lönen blev kvar i Maj?

April var ingen vidare månad men som jag misstänkte så blev maj en betydligt mycket roligare månad. Trots en del "extra"-utgifter så sparades hela 47,14% av lönen under månaden. Vi ska försöka gå igenom utgifterna under denna månaden lite mer noggrant och se varför de har ökat. Inte för att det på något sätt är oroväckande men det är aldrig fel att se exakt vad det är som ökar. Kanske är något som vi inte alls har behov av egentligen och som vi inte ens skulle märka om vi drog in på.

Kollar man snabbt på utgifterna så ser man direkt att transport som vanligt är dyrare än vad man vill. Dels kom skatten och sen blev jag tvungen att byta bromsskivorna fram också. Klädkontot var också extremt för att vara oss hemma men det berodde på att jag behövde en ny kostym, den gamla hade hängt med i nästan 10 år och upplevt någon fest för mycket nu. Sen shoppade jag loss på en dator, en mer eller mindre nödvändig utgift men fult lika tråkig för det.
Nu är det bara att kämpa på resten av juni också och hålla tummarna för en riktigt bra månad där också.

2 kommentarer:

  1. Det var inte dåligt att få så pass mycket över av lönen! I mitt fall gissar jag på att jag i snitt ligger på 25-30%. Har du/ni en jämn inkomst eller varierar den månad till månad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min sambos inkomst är jämn, min däremot kan pendla med upp till 50%, handlar om hur mycket tillägg och bonusar som kommer.

      Radera