söndag 10 februari 2013

Då var handpenningen betald

Som rubriken lyder är nu handpenningen betald. Känns sjukt skummat att göra en överföring på så mycket pengar. Tror aldrig jag varit i närheten att föra över så mycket till något annat konto än mina egna. För att inte tala om summans storlek. Den var nästan lika hög som när jag köpte min bil som var ett år gammal, ända skillnaden är att jag lånade ca 90% av summan till bilen.

Jag var i alla fall och tittade på huset igen under gårdagen med mina föräldrar då tjejen inte hade tid. Känns fortfarande helt perfekt. Vi var uppe på vinden och tittade också och taket ser inte riktigt så illa ut som det beskrevs i besiktningsdokumentet men det behöver helt klart göras. Märkte också att vi behövde sätta lite insektsnät på vinden för att slippa en massa getingar och även lägga lite golvspånskivor så man kan ta sig fram där uppe utan att behöva leka akrobat.

Ska också fundera på om vi ska ta över deras larm. Det är inte anslutet till någon larmfirma utan går endast till mobiltelefonerna. Men dom hade ett serviceavtal som kostade 100 SEK i månaden och då kom det en tekniker och gick igenom all utrustning som rörde brandlarmet och inbrottslarmet en gång om året och kontrollerade funktion samt byte batterier om det var dags. Känns inte så farligt med en hundring i månaden och man kunde säga upp det varje år så jag tror vi börjar med det så får vi se vad som händer sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar