söndag 17 februari 2013

Utveckling vecka 7, 2013

För en gångskull har det varit en vecka där det hänt ganska mycket. Två av mina bolag rapporterade i slutet av veckan och både Peab och Kungsleden lämnade helt okej rapporter. Under veckan ökade jag också mitt innehav i Prospect Capital Corp ganska mycket, inköpspriset i USD var högre än förra gången men dollarn var också svagare än kronan vi detta tillfälle så priset mellan de båda inköpen var ganska precis det samma.
Just nu har jag inga stora summor att investera men hoppas på en hyfsad lön som kan ge några kronor att använda till investeringar under den kommande månaden. Är för tillfället en balansgång mellan att vilja investera och samtidigt bygga på bufferten så det finns lite extra pengar där att plocka av när man får tillträde till huset, tapeter och färg är inte billigt har jag märkt..

Kollar just nu runt i andra länder efter bolag då jag tycker de flesta svenska fortsatt ser dyra ut. Många bloggar har börjat skriva om de danska bankerna och även jag har börjat kika närmare på dem. Vi får se om nästa inköp kan vara en bank i Danmark eller om det blir något helt annat.

Utvecklingen i portföljen under veckan stannade på plus 1,52% samtidigt som OMX Stockholm PI steg med 1,16%.

2 kommentarer:

  1. Intressant blogg har inte sett den innan jag kommer att följa din utveckling. Det ser ut som att du har en bra strategi gillar dina bolag!

    SvaraRadera