onsdag 13 februari 2013

Ökat i Prospect Capital Corp

Ökade precis mitt innehav i Prospect Capital Corp med lite mer än 100%. Tycker fortfarande bolaget känns intressant och det ger en bra direktavkastning. Var i för sig några veckor sen jag tittade ordentligt på bolaget och jag skummade bara igenom nyheterna om bolaget lite snabbt så jag hoppas inte att jag missat något allvarligt som inträffat de senaste veckorna. Men då borde kursen ha rört sig mer än den har.

Egentligen hade jag velat öka i flera av mina svenska bolag men tyvärr så känns det som bolagen i fråga har dragit iväg lite för mycket och jag tycker att priserna inte motsvara det jag anser bolagen är värda tyvärr.
Nästa investering blir nog på den danska börsen. Har blivit nyfiken på de danska bankerna efter att ägamintid började skriva om bankaktierna i Danmark och jag sitter nu själv och studerar lite närmare vilket eller vilka bolag jag är intresserad av. Tyvärr är inte investeringsbudgeten så hög nu när vi precis har köpt hus och sen ska lägga ytterligare X antal tusen på ett nytt tak på huset till sommaren. Men lite pengar ska jag nog kunna skaka fram till investeringarna.
Bland annat fick jag ett brev för någon vecka sen om att förra årets bonus med största sannolikhet kommer betalas ut tillsammans med februari lönen och med lite tur kan det nog vara några tusen lappar som jag kan investera.

Var riktigt när att sälja av Bilia som jag tycker känns för högt värderat. Hade en säljorder på 125 SEK ut under dagen. Får se om jag kan bli av med dem senare under veckan. Visst kan vändningen för bilmarknaden var på gång men jag är tveksam till det och tror att den kommer vara fortsatt trög under hela året och att jag kan köpa in mig i Bilia billigare i ett senare skedd igen om jag skulle vara intresserad. Skriv gärna era åsikter om Bilia och vad ni tror om deras 2013.

2 kommentarer:

  1. Tror inte det är dags att kliva av Bilia ännu. Så länge som trenden på marknaden är positiv så kommer Bilia gå som tåget (no phun intended). Jag har också Bilia och gillar inte värderingen, men det finns inte mycket som pekar på att den är på väg att stanna på dessa kurser.

    Problemet med våra FA-åsikter är att ingenting är köpvärt i dagsläget, men det betyder inte att man måste sälja.

    Just saying :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan mycket väl vara så.
      Alltid svårt att veta när en aktie är på toppen och är på väg att göra en liten dipp..

      Radera