söndag 3 februari 2013

Utveckling vecka 5, 2013

Blir bara en kort sammanfattning denna gången. Min portfölj steg med 1,05% samtidigt som OMX Stockholm PI steg med 1,28%. Under veckan köpte jag på mig lite mer aktier i Fortum och dagen efter kom en bra rapport som fick aktien att stiga.
Nästa vecka är det intensivt med rapporter och flera av bolagen i min portfölj kommer med sina rapporter och med lite tur presenterar de också höjda utdelningar.

Kommer inte att investera så mycket den närmaste tiden. Vi håller på och titta på hus och redan nästa vecka är det dags för att titta närmare på ett hus som kommer kräva en hel del renoveringar vid ett köp och då vill jag ha pengar att använda till det så man inte behöver dra på sig alldeles för stora lån. Men fortsätter husletandet att dra ut på tiden så kommer det efterhand att finnas pengar att investera när jag tycker att jag har fått ihop en summa som jag tror kommer räcka till det mest akuta vid ett eventuellt hus köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar