fredag 1 februari 2013

Månadsrapport Januari, 2013

Då var årets första månad över, det har varit lite upp och ner men har i slut ändan mer eller mindre följt börsen.
Utvecklingen i portföljen stannade på plus 5,34% samtidigt som OMX Stockholm PI har stigit med 5,57% så man får nog nästan säga att det blivit oavgjort.

Det stora som har varit denna månaden är att jag valt att flytta över mina aktier som låg i en vanlig depå till min ISK och har numera alla mina aktier samlade där. Gick mycket smidigt att göra det på Avanza och det kommer förhoppningsvis sänka min skattekostnad samtidigt som jag får en lättare överblick om vad som händer i min portfölj.

Utöver det så kom det en liten utdelning från Prospect Capital Corp och jag ökade mitt innehav i Fortum dagen innan rapport och hade turen att det var en bra rapport och att bolaget står fast vid sin utdelning på 1 Euro.

Imorgon kommer det en veckorapport men det lär inte hända så mycket mer på investeringsfronten under eftermiddagen. Börsen fortsätter upp och jag tycker det är svårt att hitta rätt bolag till rätt pris just nu, håller tummarna för att vi får se en liten dipp på börsen så jag får chansen att köpa in mig i fler bolag till lite bättre pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar