lördag 5 januari 2013

Datum som jag håller ögonen på under Q1

Har gjort en liten sammanställning över vilka datum som bolagen i min portfölj rapporterar under det första kvartalet 2013. Är inte helt hundra på datumen för alla bolag men jag tror att det ska stämma hyfsat i alla fall.

Januari 2013
20130116 Kinder Morgan Inc
Inga större förväntningar här. Enda spännande är att se om det händer något med utdelningen redan nu.
20130131 Fortum
Frågan är om Fortum står fast vid sin utdelning på 1 Euro, hur det ser ut med lönsamheten och vad som händer med Rysslandssatsningen.

Februari 2013

20130204 Prospect Capital Corp
Inga direkta förväntningar, ska bli spännande att läsa första rapporten efter att jag köpt in mig och se om jag kan hitta något spännande i den.
20130205 Bilia
Vad händer med Bilia? Är nybilförsäljningen på uppgång tillslut? Har man lyckats få fart på servicedelen som behöver prestera bättre än tidigare. Och vad stannar utdelningen på? Kursen har stigit en del på slutet. Varför?
20130206 Loomis
Som med övriga bolag så blir det spännande att se vad utdelningen stannar på.
20130206 PA Resources
Överlever bolaget tills dess?
20130208 Securitas
Fågel eller fisk? Kommer kursuppgången fortsätta/stabilisera sig eller ras den igen efter rapporten?
20130214 Kungsleden
Så länge de inte har några nya bekymmer med skattemyndigheten är jag nöjd.
20130222 Ginger Oil
Vad händer här? Man får inte mycket information i alla fall...

Det enda bolaget som jag har i min portfölj som vid en snabb anblick inte släpper någon rapport under första kvartalet är ShaMaran som enligt Avanza kommer med sitt bokslut först den 30 april.

Kanske inte världens mest intressanta inlägg för er andra man jag uppskattar det då det är lätt för mig att kolla vilka datum jag ska vänta på rapporter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar