lördag 5 januari 2013

Utveckling vecka 1, 2013

 Ytterligare en kort börsvecka är nu avklarad och början på året pekade spikrakt uppåt. Efter att USA meddelade att de kommit fram till en uppgörelse angående sin budget så steg världens börser kraftigt. Jag har svårt att se glädjen då jag personligen anser att reaktionen är helt galen då man som många andra också påpekat bara har skjutit problemet lite längre fram i tiden. Samtidigt tycker jag det är synd då fler bolag jag har varit intresserad av har stigit kraftigt de senaste dagarna och inte alls ser lika köp värda ut. Så nu sitter jag och håller tummarna för att det ska börja peka lite neråt igen, i alla fall så länge som jag sitter på kapital att investera.

Under veckan steg i alla fall portföljen med 3,49% och under samma period steg OMX Stockholm PI med 2,77%. Det är alltid skoj att se att investeringarna ligger på plus men samtidigt så ställer de självklart till det när man har mer kapital som man vill sätta i arbete på börsen. Vilket fall som så håller jag fortfarande på att läsa in mig på Prospect Capital Corp som jag gjort ett mindre köp i samt har jag börjar titta närmare på Intrum Justitia får se om jag kan göra en liten analys som jag kan lägga upp på bloggen och se era kommentarer på bolaget och mina tankar om det samma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar