måndag 6 augusti 2012

Idag var det roligt att kolla Avanza!

Idag var det roligt att komma hem från jobbet och kolla Avanza. Dagen hade varit lysande för min del 7 av 8 aktier visade plus och endast en låg kvar på +/-0. Detta kan behövas med tanke på att min portfölj har gått sämre än index de senaste månaderna.

Totalt visade den vanliga portföljen +3,27%, och chansportföljen stannade på +4,96%.

I chansportföljen så var det ShaMaran som visade mycket fina siffror och plussade över 10%, någon som vet varför? Jag har nämligen inte hittat något som förklarar det
Även PA gick hyfsat, där gäller det bara att det kommer en bra rapport senare i månaden så kan det nog se lite bättre ut där sen.

I den vanliga portföljen så var det KappAhl som fortsatte sitt kurs-rus och stannade över +7,5%. Har ingen bra förklaring till det heller, men det gäller nog att nästa rapport är bra för annars är det nog stor risk för ett ras igen.
Även Bilia gick hyfsat men efter att ha tappat kraftigt efter de senaste två rapporterna. Bilias VD köpte i alla fall på sig ytterligare 1500 aktier äger nu totalt 6500 aktier. I alla fall tycker jag det är positivt när ledningen äger mycket aktier i bolaget så jag är bara nöjd när ledningen väljer att öka sina innehav.

Just nu sitter jag och funderar på vilket bolag jag ska kolla närmare på någon kväll i veckan. Har dock svårt att bestämma mig. Är sugen på att fortsätta med att titta på fler svenska bolag.

När det gäller inköp så ligger jag lågt även om jag är ganska sugen på att köpa in mig i Ekoners med en mindre post. Verkar vara ett stabilt bolag med bra utdelning frågan är bara om utdelningen är hälsosamma för bolaget på långsikt. Men det får vi fundera mer på senare. I alla fall tycker jag kursen börjar se riktigt attraktiv ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar